Robert Trivers ~ Η μωρία των ανοήτων


Προ ετών, καθώς οδηγούσα, πήρα μια στροφή αρκετά απότομα, με αποτέλεσμα ο μονοετής  γιος μου να πέσει από τη θέση του, στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου και να αρχίσει να κλαίει. Ξαφνικά, άκουσα τον εαυτό μου να επιπλήττει την εννιάχρονη θετή κόρη μου επειδή δεν κράτησε τον αδελφό της.
Από την τραχύτητα της φωνής μου κατάλαβα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά. Η ευθύνη του κοριτσιού αποκλείεται να ξεπερνούσε το 10% της συνολικής ευθύνης για το συμβάν· το υπόλοιπο 90% βάραινε εμένα, αλλά εφόσον εγώ αρνιόμουν να αποδεχτώ το δικό μου μερίδιο ευθύνης, έπρεπε εκείνη να υποστεί τον δεκαπλασιασμό του δικού της.
Κατά κάποιο τρόπο, η απόδοση ευθυνών μοιάζει με ένα παίγνιο μηδενικού αθροίσματος, κατά το οποίο η μείωση του μεριδίου ευθύνης κάποιου πρέπει αναγκαστικά να αντισταθμιστεί από την ισοδύναμη αύξηση του μεριδίου ευθύνης κάποιου άλλου.



Robert Trivers, Η μωρία των ανοήτων - Η λογική της εξαπάτησης και της αυτοεξαπάτησης στην ανθρώπινη ζωή / The Folly of Fools, εκδ. Κάτοπτρο, 2016

Περισσότερα: http://www.katoptro.gr/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=346&vmcchk=1&option=com_virtuemart&Itemid=55
http://roberttrivers.com/Robert_Trivers/Welcome.html


Σχόλια